Chì ghjè a cumpusizioni di i graniti?

 

Chì ghjè a cumpusizioni di i graniti?

Granituhè a roccia intrusiva più cumuna in a crosta cuntinentale di a Terra, hè familiare cum'è una petra ornamentale rosa, bianca, grisa è negra mottled.Hè grossu à granu mediu.I so trè minerali principali sò feldspar, quartz è mica, chì si trovanu cum'è muscovite d'argentu o biotite scuru o dui.Di sti minerali, u feldspar predomina, è u quartz generalmente cuntene più di 10 per centu.I feldspars alkali sò spessu rosati, risultatu in u granitu rosa spessu usatu cum'è una petra decorativa.U granitu si cristalizza da i magmi ricchi di silice chì sò mille profonde in a crosta terrestre.Parechji dipositi minerali si formanu vicinu à i corpi di granitu cristallizanti da e soluzioni idrotermali chì tali corpi liberanu.

Classificazione

In a parti suprana di a classificazione QAPF di rocci plutonici (Streckeisen, 1976), u campu di granitu hè definitu da a cumpusizioni modale di quartz (Q 20 - 60 %) è u rapportu P / (P + A) trà 10 è 65. U campu di granitu comprende dui subcampi: sienogranite è monzogranite.Solu i rocci chì prughjettanu in u sienogranite sò cunsiderati graniti in a literatura anglosassone.In a literatura europea, e rocce chì prughjettanu in u sienogranite è u monzogranite sò chjamati graniti.U subcampu di monzogranite cuntene adamellite è quartz monzonite in classificazioni più antichi.A Sottocommissione per a Cassificazione di a Roccia ricumanda più recentemente di ricusà u terminu adamellite è di chjamà cum'è monzonite di quartz solu e rocce chì prughjettanu in u campu di monzonite di quartz sensu stricto.

Diagramma QAPF

Cumpusizioni chimica

Una media mundiale di a cumpusizioni chimica di granitu, in percentuale di pesu,

basatu annantu à 2485 analisi:

  • SiO2 72,04% (silice)
  • Al2O3 14,42% (alumina)
  • K2O 4,12%
  • Na2O 3,69%
  • CaO 1,82%
  • FeO 1,68%
  • Fe2O3 1,22%
  • MgO 0,71%
  • TiO2 0,30%
  • P2O5 0,12%
  • MnO 0,05%

Hè sempre custituitu da i minerali quartz è feldspar, cù o senza una larga varietà di altri minerali (minerali accessori).U quartz è u feldspar generalmente dà à u granitu un culore chjaru, chì varieghja da u rosatu à u biancu.Ddu culore di fondu chjaru hè puntuatu da i minerali accessori più scuri.Cusì u granitu classicu hà un aspettu di "sali è pepite".I minerali accessori più cumuni sò a biotite mica nera è l'hornblenda anfibole negra.Quasi tutti sti rocci sò ignei (si sò solidificati da un magma) è plutonicu (hà fattu cusì in un corpu o pluton grande è profondamente intarratu).L'arrangiamentu aleatoriu di grani in granitu - a so mancanza di tela - hè evidenza di a so origine plutonica.A roccia cù a listessa cumpusizioni cum'è u granitu pò furmà per mezu di un metamorfismu longu è intensu di rocci sedimentarii.Ma stu tipu di roccia hà una tela forte è hè di solitu chjamatu gneiss di granitu.

Densità + Puntu di fusione

A densità media di questu hè trà 2,65 è 2,75 g / cm3, a so forza di compressione di solitu si trova sopra à 200 MPa, è a so viscosità vicinu à STP hè 3-6 • 1019 Pa·s.A temperatura di fusione hè 1215-1260 ° C.Hà una permeabilità primaria povira ma forte permeabilità secundaria.

L'occurrenza di a roccia di granitu

Si trova in grandi plutoni nantu à i cuntinenti, in i zoni induve a crosta di a Terra hè stata profondamente erodata.Questu hè sensu, perchè u granitu deve solidificà assai lentamente in lochi profondamente intarrati per fà grani minerali cusì grande.Plutoni più chjuchi di 100 chilometri quadrati in area sò chjamati stock, è più grande sò chjamati batoliti.Lavas erupt in tutta a Terra, ma lava cù a listessa cumpusizioni cum'è granitu (riolite) erupte solu in i cuntinenti.Questu significa chì u granitu deve esse furmatu da a fusione di e rocce cuntinentali.Questu succede per dui motivi: aghjunghje calore è aghjunghje volatili (acqua o diossidu di carbonu o i dui).I cuntinenti sò relativamente caldi perchè cuntenenu a maiò parte di l'uraniu è u potasio di u pianeta, chì riscaldanu u circondu per via di a decadenza radiuattiva.In ogni locu chì a crosta hè ingrossata tende à calà in l'internu (per esempiu in u Plateau Tibetanu).È i prucessi di a tettonica di i platti, principarmenti a subduzione, ponu causà magmi basaltichi à risurrezzione sottu à i cuntinenti.In più di u calore, sti magmi liberanu CO2 è acqua, chì aiutanu e rocce di ogni tipu à funnu à a temperatura più bassa.Hè pensatu chì una grande quantità di magma basalticu pò esse plastered à u fondu di un cuntinente in un prucessu chjamatu underplating.Cù a liberazione lenta di calore è fluidi da quellu basaltu, una grande quantità di crosta cuntinentale puderia turnà à granitu à u stessu tempu.

Induve si trova ?

Finu a ora, hè cunnisciutu chì si trova in a Terra solu cum'è abbundante in tutti i cuntinenti cum'è parte di a crosta cuntinentale.Sta roccia si trova in picculi massi cum'è stock di menu di 100 km², o in batoliti chì facenu parte di catene monti orogene.Inseme cù l'altru cuntinente è e rocce sedimentarii, generalmente formanu a basa di a pendenza sotterranea.Si trova ancu in lacoliti, trincee è soglie.Cum'è in a cumpusizioni di granitu, altre variazioni di roccia sò alpidi è pegmatiti.Adesivi cù una dimensione di particella più fine chì si trovanu à i cunfini di l'attacchi granitichi.Pegmatites più granulari cà u granitu generalmente sparte i dipositi di granitu.

Usi di granitu

  • L'antichi Egizziani custruianu e piramidi da graniti è calcari.
  • L'altri usi in l'Egittu anticu sò culonni, lintelli di porte, sills, moldings è muru è pavimentu.
  • Rajaraja Chola A dinastia Chola in u Sud di l'India, in u 11u seculu dC in a cità di Tanjore in India, hà fattu u primu tempiu di u mondu cumpletamente granitu.U Tempiu Brihadeeswarar, dedicatu à Lord Shiva, hè statu custruitu in u 1010.
  • In l'Imperu Rumanu, u granitu diventò una parte integrante di u materiale di custruzzione è di a lingua architettonica monumentale.
  • Hè più utilizatu cum'è una petra di grandezza.Hè basatu annantu à l'abrasioni, hè stata una roccia utile per via di a so struttura chì accetta dura è lucida è lucida per purtà pesi evidenti.
  • Hè aduprata in spazi interni per lastre di granitu lucidatu, tile, banche, pavimenti di tile, gradini di scala è parechje altre caratteristiche pratiche è decorative.

Moderna

  • Adupratu per lapidi è monumenti.
  • Adupratu per u pavimentu.
  • L'ingegneri anu tradizionalmente utilizatu platti di superficia di granitu lucidatu per creà u pianu di riferimentu perchè sò relativamente impermeabili è micca flessibili.

Pruduzzione di granitu

Hè minatu in u mondu sanu, ma a maiò parte di i culori esotici sò derivati ​​​​da dipositi di granitu in Brasile, India, Cina, Finlandia, Sudafrica è America di u Nordu.Questa minera di roccia hè un prucessu intensivu di capitale è di travagliu.I pezzi di granitu sò sguassati da i dipositi per cutting o spraying operations.L'affettatrici speciali sò aduprate per tagliate pezzi estratti da granitu in platti portatili, chì sò dopu imballati è trasportati da i servizii di ferrovia o di spedizione.Cina, Brasile è India sò i principali pruduttori di granitu in u mondu.

Cunclusioni

  • A petra cunnisciuta cum'è "granitu neru" hè di solitu gabbro chì hà una struttura chimica completamente diversa.
  • Hè a roccia più abbundante in a crosta cuntinentale di a Terra.In i grandi spazii cunnisciuti cum'è batoliti è in i zoni core di i cuntinenti cunnisciuti cum'è scudi si trovanu in u core di parechje zoni muntagnoli.
  • I cristalli minerali mostranu chì si rinfriscà lentamente da u materiale di roccia fusa chì hè furmatu sottu à a superficia di a terra è esige assai tempu.
  • Se u granitu hè espostu nantu à a superficia di a Terra, hè causatu da l'aumentu di i rocci di granitu è ​​l'erosione di e rocci sedimentarii sopra.
  • Sottu i rocci sedimentarii, i graniti, i graniti metamorfosi o i rocci parenti sò di solitu sottu à sta copertura.Sò più tardi cunnisciuti cum'è rocce di basamenti.
  • Definizioni utilizati per u granitu spessu portanu à cumunicazione nantu à a roccia è à volte causanu cunfusione.Calchì volta ci sò parechje definizioni usate.Ci hè trè manere di definisce u granitu.
  • Un cursu simplice nantu à e rocce, inseme cù minerali di granitu, mica è anfibole, pò esse qualificatu cum'è una roccia grossa, ligera, magmatica, custituita principarmenti di feldspar è quartz.
  • Un espertu di roccia definisce a cumpusizioni esatta di a roccia, è a maiò parte di l'esperti ùn anu micca aduprà granitu per identificà a roccia, salvu chì si ncontra un certu percentinu di minerali.Puderanu chjamà granitu alkaline, granodiorite, pegmatite o aplite.
  • A definizione cummerciale utilizata da i vinditori è i cumpratori hè spessu referita cum'è rocci granulari chì sò più duru di u granitu.Puderanu chjamà u granitu di gabro, basalt, pegmatite, gneiss è assai altri rocci.
  • Hè generalmente definitu cum'è una "petra di grandezza" chì pò esse tagliata à certe lunghezze, larghezza è spessori.
  • U granitu hè abbastanza forte per sustene a maiò parte di l'abrasioni, pesi grossi, resiste à e cundizioni climatichi è accetta vernici.Una petra assai desiderata è utile.
  • Ancu s'è u costu di granitu hè assai più altu ch'è u prezzu per altri materiali artificiali per i prughjetti, hè cunsideratu un materiale prestigiosu utilizatu per influenzà l'altri per via di a so eleganza, durabilità è qualità.

Avemu trovu è pruvatu assai materiale di granitu, più infurmazione per piacè visitate:Materiale di granitu di precisione - ZHONGHUI INTELLIGENT MANUFACTURING (JINAN) GROUP CO., LTD (zhhimg.com)


Tempu di Postu: Feb-09-2022