1. Perpendicularità di u latu di a riga contr'à a superficia di travagliu: Pone una riga di granitu nantu à una piastra piana. Passate u comparatore, dotatu di una scala di 0,001 mm, attraversu una barra tonda standard è azzeratelu nantu à un quadratu standard. Poi, in modu simile, mette u comparatore contr'à un latu di a riga. A lettura di u comparatore hè l'errore di perpendicularità per quellu latu. In modu simile, pruvate l'errore di perpendicularità per l'altru latu è pigliate l'errore massimu.
2. Rapportu di l'area di i punti di cuntattu di a riga parallela: Applicà un agente di visualizazione à a superficia di travagliu di a riga da pruvà. Macinà a superficia nantu à una piastra di ghisa o una riga di almenu a listessa precisione per rivelà punti di cuntattu distinti nantu à a superficia di travagliu. Dopu, mette un fogliu trasparente (cum'è un fogliu di plexiglass) cù 200 picculi quadrati di 2,5 mm x 2,5 mm, chì misuranu 50 mm x 25 mm, in ogni pusizione nantu à a superficia di travagliu di a riga da pruvà. Osservà u rapportu di l'area di ogni quadratu chì cuntene i punti di cuntattu (in unità di 1/10). Calculà a somma di i rapporti sopra è dividite per 2 per ottene u rapportu di l'area di i punti di cuntattu di l'area pruvata.
Terzu, sustene a regula parallela cù blocchi di listessa altezza à i marchi di supportu standard 2L/9 da ogni estremità di a regula. Sceglite un ponte di prova adattatu basatu annantu à a lunghezza di a superficia di travagliu di a regula (in generale da 8 à 10 passi, cù una campata trà 50 è 500 mm). Dopu, piazzate u ponte à una estremità di a regula è fissate u riflettore o u livellu à questu. Movite u ponte gradualmente da una estremità di a regula à l'altra, muvendu ogni campata da un autocollimatore cù una graduazione di 1″ (o 0,005 mm/m) o un livellu elettronicu cù una graduazione di 0,001 mm/m (per una lunghezza di a superficia di travagliu più grande di 500 mm, un livellu di Classe 1 cù una graduazione di 0. A lettura in questa pusizione pò esse presa cù un livellu coincidente di 0,01 mm/m (un livellu di tipu quadru cù una graduazione di 0,02 mm/m pò esse adupratu per un livellu 2). A differenza trà e letture massime è minime hè l'errore di rettangulanza di a superficia di travagliu di u livellu. Per ogni 200 mm di a superficia di travagliu, l'errore di rettangulanza pò esse determinatu aduprendu una piastra di ponte di 50 mm o 100 mm, aduprendu u metudu sopra.
IV. Parallelisimu di e superfici di travagliu superiore è inferiore, è di a superficia di travagliu è di a superficia di supportu inferiore, di un livellu parallelu. S'ellu ùn ci hè micca una piastra piana adatta, u latu di u livellu pò esse piazzatu nantu à una superficia di supportu è a differenza d'altezza di u livellu pò esse misurata cù un micrometru à leva cù una graduazione di 0,002 mm o un micrometru cù una graduazione di 0,002 mm.
Data di publicazione: 04 di settembre di u 2025