Cum'è strumentu di riferimentu criticu in i duminii di misurazione di precisione, a resistenza à l'usura di e lastre di granitu determina direttamente a so durata di serviziu, a precisione di misurazione è a stabilità à longu andà. Quì sottu si spiega sistematicamente i punti chjave di a so resistenza à l'usura da a perspettiva di e proprietà di i materiali, i meccanismi di usura, i vantaghji di prestazione, i fattori d'influenza è e strategie di manutenzione.
1. Proprietà di i materiali è nozioni di basa di resistenza à l'usura
Bona durezza è struttura densa
E lastre di granitu sò cumposte principalmente di pirossenu, plagioclasiu è una piccula quantità di biotite. Attraversu l'invecchiamentu naturale à longu andà, sviluppanu una struttura à grana fina, ottenendu una durezza Mohs di 6-7, una durezza Shore superiore à HS70 è una resistenza à a compressione di 2290-3750 kg/cm².
Questa microstruttura densa (assorbimentu d'acqua <0,25%) assicura una forte legame inter-grano, risultendu in una resistenza à i graffi superficiali significativamente superiore à a ghisa (chì hà una durezza di solu HRC 30-40).
Invecchiamento Naturale è Liberazione di Stress Internu
E lastre di granitu sò ottenute da furmazioni rocciose sutterranee di alta qualità. Dopu à milioni d'anni d'invecchiamentu naturale, tutte e tensioni interne sò state liberate, risultendu in cristalli fini è densi è una struttura uniforme. Sta stabilità a rende menu suscettibile à microfessure o deformazioni per via di fluttuazioni di tensione durante l'usu à longu andà, mantenendu cusì a so resistenza à l'usura cù u tempu.
II. Meccanismi di usura è prestazioni
Forme principali di usura
Usura Abrasiva: Micro-taglio causatu da particelle dure chì scivolanu o rotolanu nantu à a superficia. L'alta durezza di u granitu (equivalente à HRC > 51) u rende 2-3 volte più resistente à e particelle abrasive chè a ghisa, riducendu significativamente a prufundità di i graffi superficiali.
Usura adesiva: U trasferimentu di materiale si faci trà e superfici di cuntattu sottu alta pressione. E proprietà non metalliche di u granitu (deformazione non magnetica è non plastica) impediscenu l'adesione metallu-metallu, risultendu in un tassu di usura quasi nullu.
Usura da Fatica: Sbucciatura superficiale causata da stress ciclicu. L'altu modulu elasticu di u granitu (1,3-1,5 × 10⁶kg/cm²) è u bassu assorbimentu d'acqua (<0,13%) furniscenu una eccellente resistenza à a fatica, chì permette à a superficia di mantene una lucentezza speculare ancu dopu un usu à longu andà.
Dati di Prestazione Tipici
I testi mostranu chì e lastre di granitu subiscenu solu 1/5-1/3 l'usura di e lastre di ghisa in e stesse cundizioni operative.
U valore di rugosità superficiale Ra ferma stabile in l'intervallu 0,05-0,1 μm per un longu periodu di tempu, rispondendu à i requisiti di precisione di Classe 000 (tolleranza di planarità ≤ 1 × (1 + d / 1000) μm, induve d hè a lunghezza diagonale).
III. Vantaghji principali di a resistenza à l'usura
Coefficiente di attritu bassu è autolubrificazione
A superficia liscia di u granitu, cù un coefficientu di attritu di solu 0,1-0,15, furnisce una resistenza minima quandu l'arnesi di misurazione scorrenu sopra, riducendu i tassi di usura.
A natura senza oliu di u granitu elimina l'usura secundaria causata da a polvera adsorbita da u lubrificante, risultendu in costi di manutenzione significativamente più bassi cà e lastre di ghisa (chì richiedenu l'applicazione regulare di oliu antiruggine).
Resistente à a currusione chimica è à a ruggine
Eccellenti prestazioni (nisuna corrosione in un intervallu di pH da 0-14), adatte per l'usu in ambienti umidi è chimichi.
E proprietà resistenti à a ruggine eliminanu l'irruvidimentu superficiale causatu da a corrosione di i metalli, risultendu in un tassu di cambiamentu di planarità di <0,005 mm / annu dopu un usu à longu andà.
IV. Fattori chjave chì influenzanu a resistenza à l'usura
Temperatura è umidità ambiente
E fluttuazioni di temperatura (> ± 5 ° C) ponu causà espansione è cuntrazione termica, inducendu microfessure. L'ambiente operativu cunsigliatu hè una temperatura cuntrullata di 20 ± 2 ° C è una umidità di 40-60%.
L'umidità elevata (> 70%) accelera a penetrazione di l'umidità. Ancu s'è u granitu hà un bassu tassu d'assorbimentu d'acqua, l'esposizione prolungata à l'umidità pò ancu riduce a durezza superficiale.
Carica è stress di cuntattu
Superà u caricu nominale (tipicamente 1/10 di a resistenza à a compressione) pò causà schiacciamentu lucalizatu. Per esempiu, un certu mudellu di lastra di granitu hà un caricu nominale di 500 kg/cm². In usu reale, i carichi d'impattu transitori chì superanu questu valore devenu esse evitati.
Una distribuzione irregulare di e tensioni di cuntattu accelera l'usura. Si cunsiglia un supportu à trè punti o un cuncepimentu di carica distribuita uniformemente.
Mantenimentu è pulizia
Ùn aduprate micca spazzole metalliche o arnesi duri quandu pulite. Aduprate un pannu senza polvere inumiditu cù alcolu isopropilicu per evità di graffià a superficia.
Verificate regularmente a rugosità di a superficia. Sè u valore Ra supera 0,2 μm, hè necessariu riaffilà è riparà.
V. Strategie di mantenimentu è di miglioramentu per a resistenza à l'usura
Usu è almacenamentu adatti
Evitate impatti forti o cadute. L'energie d'impattu chì superanu i 10J ponu causà a perdita di granu.
Aduprate un supportu durante u almacenamentu è copre a superficia cù una pellicola antipolvere per impedisce à a polvere di incrustà si in i micropori.
Eseguite una calibrazione di precisione regulare
Verificate a planarità cù una livella elettronica ogni sei mesi. Sè l'errore supera a gamma di tolleranza (per esempiu, l'errore permessu per una piastra di gradu 00 hè ≤2 × (1 + d / 1000) μm), rinviate à a fabbrica per una regolazione fine.
Applicà a cera protettiva prima di u almacenamentu à longu andà per riduce a corrosione ambientale.
Tecniche di riparazione è di rifabbricazione
L'usura superficiale <0,1 mm pò esse riparata lucalmente cù pasta abrasiva diamantata per restaurà una finitura speculare di Ra ≤0,1 μm.
L'usura prufonda (> 0,3 mm) richiede u ritornu à a fabbrica per a ri-rettifica, ma questu riducerà u spessore tutale di a piastra (distanza di rettifica unica ≤ 0,5 mm).
A resistenza à l'usura di e lastre di granitu deriva da a sinergia trà e so proprietà minerali naturali è a machinazione di precisione. Ottimizendu l'ambiente d'usu, standardizendu u prucessu di manutenzione è aduttendu a tecnulugia di riparazione, pò cuntinuà à dimustrà i so vantaghji di bona precisione è longa durata in u duminiu di a misurazione di precisione, diventendu un strumentu di riferimentu in a fabricazione industriale.
Data di publicazione: 10 settembre 2025